facebook instagram linkedin youtube excel
2022’de Beyaz Eşya Sektörünü Neler Bekliyor?
Teknik Duyurular
Aralık 22, 2021

2022’de Beyaz Eşya Sektörünü Neler Bekliyor?

Pandemide yaşanan belirsizlikler, fabrika duruşları ve lojistik problemleri tedarik zincirinin kırılmasına yol açtı. Bu da her sektör gibi beyaz eşya üreticilerin de kafasında 2022’nin nasıl geçeceği hakkında birçok soru işaretleri oluşturdu.

Peki 2022 yılı beyaz eşya sektörü için kriz yılı mı yoksa fırsat yılı mı olacak?

Türkiye beyaz eşya sanayisi; üretimde ve ihracatta yüksek katma değer üreten, rekabet gücü ve markalarıyla Türkiye ekonomisinin küresel ölçekte beyaz eşya üretiminde önde gelen sektörlerinden birisidir. Türkiye dünyada beyaz eşya üretiminde Çin'den sonra ikinci sırada gelmektedir.

Koronavirüs nedeniyle tüm dünya evlere kapandı. Mutfaklarında daha çok zaman geçirmeye başladı ve bu da onları en çok vakit geçirdikleri yerleri -mutfaklarını- beyaz eşyalarını yenilemeye teşvik etti.

2020 yılında beyaz eşya sektörü özelinde, TÜRKBESD tarafından yapılan bir pazar araştırmasında mağazaların dahi kapalı olduğu dönemde tüketicilerin %17’si en az bir beyaz eşya ürünü satın aldıklarını belirtmişlerdir. Bu durum beyaz eşya ana sanayi ve yan sanayi tarafında ciddi avantajlar yaratmıştır. Özellikle 2021 yılı, diğer sektörlerin aksine beyaz eşya üreticilerinin büyüme hacmine bakıldığında çok başarılı bir yıl olmuştur.

2021 yılının son çeyreğinde, dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin’de yaşanan enerji krizi, uzun dönemdir devam eden lojistik problemleriyle beraber küresel tedarik zincirlerini aksatmaya devam ediyor. Bu aksamalar 2022 yılında da başta metal olmak üzere birçok sektörü etkileyeceği gibi beyaz eşya sektörünü de etkileyeceği düşünülmektedir.

 2022 yılını kriz yılı olacağını düşündüren bir diğer etken ise başta otomotiv ve beyaz eşya sektörü olmak üzere tüm elektronik ürün üreticilerinde etki eden ciddi bir mikroçip krizinin hala çözülememiş olmasıdır. Yılda yaklaşık bir trilyon üretimi yapılmakta olan bu çiplerin dünyanın dört bir yanından milyarlarca insan tarafından kullanılan elektronik ürünlerdeki kritik bileşenlerdir.

Her ne kadar tüm veriler olumsuz görünse de 2022 yılı beyaz eşya üretimi açısından Türkiye’de büyük fırsat kapıları açabilir.

2021 son 6 ay değerlendirmelerini incelediğimizde özellikle lojistik açıdan yurt dışındaki birçok ana sanayinin Türkiye’deki yan sanayilere olan ilgisinin arttığı rahatlıkla gözlemlenmektedir. Türkiye'nin lojistik avantajı, işçilik maliyetlerinin düşmesi, ihracat açısından Türk firmalarının özellikle Çin’den ciddi bir pazar payı almasına neden olacaktır.

Yan sanayiler olarak, özellikle dijitalleşme konusunda sağlam ve hızlı adımlar atıp hem üretim hem de kalite açısından gelen talepleri sağlayabilirsek 2022 yılı ülkemizdeki beyaz eşya sektörüne 2021 yılından daha yüksek büyümeler getirecektir.